Trenger du hjelp til å overvinne frykten for å snakke på møter

Hender det at du blir så nervøs når du vet at du trenger å ta ordet i et møte at du virkelig ønsker at du kunne synke ned i jorda eller i det minste at brannalarmen skulle gå, slik at du kunne slippe unna?

Hender det at jernteppet senker seg og hjertet slår så hardt at du frykter at du skal besvime?

Hva hvis jeg forteller deg at mange og meg selv inkludert har lært å mestre nervøsiteten, ved hjelp av mental trening som lar deg få kontroll over bekymringstankene og hjertebanken.

Hvorfor skal du høre på Trine

Tidligere var jeg nervøs. Jeg husker spesielt da jeg var på et kurs. Vi satt i sirkel og vi skulle presentere oss, bare si navnet og hvor vi jobbet, ikke mer enn det. Jeg satt i siste halvdel av sirkelen og jeg kjente hvordan hjertebanken økte for hver eneste person som snakket, jeg kjente hvordan stresset bygget seg opp jo nærmere det var min tur. Jeg hørte ikke noe av de andres presentasjoner, hadde bare fokus på at beina skalv og det faktum at stemme kom til å skjelve.

I dag mestrer jeg å snakke i møter uten problem. Nervøsiteten er ikke borte, men den har gått ned fra 8 til 3 på en skala fra 1-10. Når jeg først begynner å snakke, er nervøsiteten borte.

Dette har jeg fått til gjennom den prosessen jeg vil forteller mer om…..

Hvordan ville livet ditt vært hvis jeg kunne hjelpe deg å slippe unna nervøsiteten?

Hvordan ville livet vært uten at du hadde brukt så mye tid på nervøsitet, bekymringer og tankekaos?

  • Du ville fått mer energi til hyggeligere ting
  • Du ville kunne konsentrere deg om budskapet du skal legge fram i møtene
  • Du ville sove bedre om natta
  • Du ville stole mer på deg selv

 

«Bare kast deg uti det» - nei det er ikke så enkelt!

Du har sikkert også fått velmenende råd om bare å kaste deg ut i det? Fungerer det bra for deg? Det gjorde det i alle fall ikke for meg. Å gjøre det du ikke tør, bare forsterker nervøsiteten. OK – jeg fant ut at jeg ikke besvimte DENNE gangen, men hva med neste gang? Da kommer jeg helt sikkert til å besvime.

For mange av oss er det ikke bare å gå ut av komfortsonen?  For mange av oss fungerer det ikke å kaste oss ut på djupt vann uten å kunne svømme.

Løsninga er mye enklere, nemlig………

Mental trening for å mestre nervøsitet

Problemet knyttet til nervøsitet finner du inne i ditt eget tankesett.

Vi skremmer vettet av oss selv med skrekkfilmene og bekymringstankene vi har i hodet. Det er disse tankene som skaper hjertebanken. Hvis vi ikke skjønner hvordan dette henger sammen, vil hjertebanken i neste omgang bygge opp nye bekymringstanker. Når du prøver å snakke i møter med skumle skrekkfilmer kjørende i hodet og et hjerte som raser av gårde og med et jernteppe som har senket seg, så er vi mer eller mindre dømt til å mislykkes. Når vi følger det alminnelige rådet, om å bare gjøre det, ender det for de fleste opp med en selvoppfyllende profeti.

Vi skaper en vond sirkel, som bare ruller og ruller og ruller og alt bare baller på seg.

Den enste måte å komme ut av dette på, er å ta tak i skrekkfilmene og bekymringstankene. Du trenger å kvalitetssikre disse. Fryktfølelsen og nervøsiteten kommer som et resultat av tankesettet ditt.

Når du erkjenner dette, er det ikke veldig vanskelig å komme seg ut av den negative spiralen.

 

Hvordan komme fra nervøsitet på 8 til 3?

Det beste er å gjennomføre en helhetlig tanketreningsprosess som tar sikte på både å dempe nervøsiteten og å få kontroll på bekymringstankene, dvs å jobbe holistisk med både følelser og tanker. Det handler om å:

  1. Forstå nervøsiteten på en ny måte
  2. Hvor kommer følelsen fra og hvordan tanker og følelser henger sammen
  3. Lære noen sleipe triks for å håndtere katastrofetankene og nervøsitet

 

Gjennom denne prosessen vil du oppleve å bli trygg på deg selv og dine følelser og tanker knyttet til nervøsitet. Du vil bli trygg på at du greier å prestere til tross for at nervøsiteten kommer og hilser på.

Jeg hjelper deg gjennom en mental ryddeprosess over 6 timer. Der vil du oppdage hvordan tanker og nervøsitet henger sammen. Nye erkjennelser vil vise deg hvordan du kan dempe nervøsiteten.

Det handler om å bli bevisst på egne tanker og kvalitessikre disse.Det handler ikke om å gjøre ting man ikke tør.

 

Du lurer kanskje på om dette vil fungere for deg?

Hvis du liker å tenke og forstå hvorfor ting er som de er, er dette midt i blinken for deg. Hvis du i tillegg liker:

  • Å reflektere over hvordan ting henger sammen
  • Jakter på selvinnsikt
  • Liker å lære

Så vil denne prosessen gi deg et stort løft i riktig retning, ikke bare i forhold til å være nervøs for å snakke. Siden alt henger sammen med alt, vil dette også gi deg større innsikt på flere områder i livet.

Er du en type som ønsker en quick fix uten å legge inn noen timer til egenrefleksjon, så passer det ikke.

Hvordan foregår den mentale ryddeprosessen?

Den mentale ryddeprosessen er en serie med strukturerte og forberedte samtaler mellom deg og meg. Til sammen 4-6 samtaler, pris 990 kr per samtale.

Samtalene, som varer i 60-90 minutt, foregår i et nettmøterom, der du kan få opptak av samtalen (hvis du ønsker)

Du vil få oppgaver som går ut på å reflektere innover (ingen oppgaver om å gjøre det du ikke tør)

 

Hvordan komme i gang?

Vi starter med en kort (og gratis) avklaringssamtale der vi legger en plan for videre forløp. Du kan stille dine spørsmål og ta din beslutning om dette er noe for deg.

Du bestiller timen her.

Nervøsiteten baller på seg hvis du ikke lærer å mestre!

Man blir kanskje kvitt nervøsiteten hvis man prøver å flykte unna. Man blir kanskje ikke så nervøs av å sitte i en krok og håpe at ingen ser deg. Men hvilken livsglede gir det å gjemme seg? Hvilke gode stunder får man når det eneste man kan tenke på er å unngå å bli nervøs?

Ønsker du virkelig at nervøsitet skal stoppe deg fra å bruke evnene dine. Ønsker du virkelig at nervøsitet skal ta fra deg livsgleden?

 

 

Hvordan stoppe nervøsiteten?

For deg som hater å snakke i møter, men har en jobb som krever at du MÅ.

Helt uten å gjøre det du ikke tør eller gå utenfor komfortsonen

privacy Du sier samtidig ja til å få inspirasjon om tanketrening fra Trine